Читај ми!

Будућност мрежа на мобилним телефонима

Сигурно неће открити наредне кораке компаније „Фејсбук“, али ће на Светском конгресу мобилне телефоније у Барселони Марк Закерберг говорити о својој визији телефоније којој се његова друштвена мрежа вешто окренула.

Учесници, гости и организатори Светског конгреса мобилне телефоније у Барселони очекују данас с нестрпљењем Марка Закерберга. Најављено је да ће оснивач Фејсбука говорити о својој визији мобилне телефоније којој се његова друштвена мрежа вешто окренула.

Млади милијардер, који први пут учествује на овом конгресу, излагаће пред представницима мобилне индустрије из целог света, произвођачима телефона, операторима.

Пре две године Закерберг можда не би био ни позван, јер када је његова компанија изашла на берзу у мају 2012. године није имала апсолутно никакве приходе од мобилне активности, подсећа аналитичар Иден Золер.

Према његовим речима, тада је Фејсбук имао велики број корисника на мобилним телефонима, али није успевао да то претвори у приход. Такво стање одбило је тада инвеститоре, што је утицало на пад вредности акција компаније на берзи у Њујорку.

То је подстакло челнике „Фејсбука“ да исправе грешку, па је крајем 2013. године мобилна телефонија представљала 53 одсто њених укупних прихода од реклама, односно 1,2 милијарде долара у четвртом кварталу и више од три милијарде долара за целу годину!

Тај удео би могао још да порасте с куповином WhatsApp-a, апликације за поруке преко мобилних телефона, који је „Фејсбук“ у среду купио за огромних 19 милијарди долара, и са скромнијом набавком апликације за размену фотографија Инстаграм 2012. године.

„'Фејсбук' плаћа за апликацију с највећим растом у историји, WhatsApp има безмало пола милијарде корисника у свету, и за потенцијалну зараду коју то доноси“, истакао је Гијермо Ескофет, аналитичар групе „Информа“.

„Фејсбук“ већ заузима 18,4 одсто тржишта рекламирања преко мобилних апарата и заузима друго место на свету иза „Гугла“, процена је компаније која се бави рекламним тржиштем „еМаркетер“.

То је значајан преокрет у односу на пре две године, рекао је Ескофет, који је подсетио да је на почетку „Фејсбук“ био невољан да поквари искуство корисника мобилних телефона тако што ће им екран испунити рекламама.

Закербергова фирма се променила и постала „мобилна компанија“, оценио је Сефи Шапира, директор „Масивимпакта“, партнерске фирме „Фејсбука“ .

Према његовој оцени, у овом сектору стално треба уводити иновације и развијати нове технологије, ако компанија жели да опстане.

Таквог су мишљења многи аналитичари. „Фејсбук“ не сме да се опусти, пошто његови корисници имају све више алтернатива, када је реч о друштвеним мрежама и инстант порукама.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
20° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се