Читај ми!

Незаустављиви „урал“ поново „јури“

После паузе од скоро пола века, руска фабрика мотоцикала „Урал“ од 2000. године успешно послује. Како и не би када њихове незаустављиве мотоцикле са бочном приколицом једноставно обожавају заљубљеници у двоточкаше. Лед, стрми успони, „дебели“ минус. Ништа то не смета „уралу“, који је ове године додатно побољшан.

Пре 15 година руски предузетник Иља Кајт одлучио је да васкрсне легенду. Купио је фабрику мотоцикала „Урал“ желећи да на путевима широм света поново јуре неуништиви совјетски двоточкаши са бочном приколицом.

Имајући у виду да је за нешто више од 10 година од покретања производње представљено неколико модела, сваки пут са неколико великих промена, слободно се може рећи да је Иља успео у томе.

Сада, фабрика производи 1.200 мотоцикала годишње, од чега половину купују Американци. Авантуристички настројени заљубљеници у мотоцикле не могу да престану да хвале ове издржљиве руске машине.

„Када ми ветар дува у леђа можда могу да достигнем 100 километара на сат. Али у који то мотоцикал можете да се спакујете ви и ваша жена, сва камперска опрема и куче? Отишли смо на двонедељно камповање у Апалачке планине. Мислим да је приколица имала око 270 килограма терета, а 'урал' се без проблема пео уз сваку узвишицу“, утисак је Вилијама Гунтера из САД.

Модел "2014" најбоље илуструје које су све промене извршене на „уралу“ од када је поново покренута производња. Инжењери су коначно убацили диск кочнице, а избацили карбураторе, као и још неколико архаичних делова из педесетих година.

Мотор новог модела има запремину од 750 кубика, ваздушно хлађење, два цилиндра који производе 41 коњску снагу. Осим тога, драстично је поправљена потрошња, као и емисија штетних гасова како би се поштовала све строжа европска правила.

Поново на путевима

Основни концепт прављења мотоцикала у фабрици „Урал“ потиче још из 1939. године са потписивањем споразума Молотов-Рибентроп.

Тада су Немци, у складу са потписаним договором, поделили са Русима планове легендарног „р-71“ мотоцикла, којег су осмилили инжењери „Бе-Ем-Веа“.

Совјетски мајстори су онда искористили основне скице и замисли немачких колега и надградили их омогућавајући машини да буде изузетно издржљива, поуздана и лака за одржавање.

Нажалост, после Другог светског рата, „Урал“ једноставно није могао да издржи конкурентску утакмицу са страним произвођачима.

Срећом, од 2000. године ствари су се поправиле, а у истој сибирској фабрици и даље се производе ове фантастичне машине.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво