Читај ми!

„Лада“ више није шала

Руска компанија „Лада“ окренула је прошле године лист с новим концепт-аутомобилом "X-ray". За смели изглед одговоран је познати британски дизајнер аутомобила Стив Матин, који је за британски „Телеграф“ рекао да ће с концептом "X-ray" престати шале које су се некада збијале на рачун „Ладиних“ модела.

Аутомобили компаније „Лада“ одувек су важили за издржљиве, али естетски не баш тако лепе машине. Руски произвођач одлучио је прошле године да окрене лист и направи потпуно модерни дизајн који ће служити као полазна тачка за њихове нове моделе.

Концепт аутомобила "X-ray" никако не подсећа на нешто што је раније виђено код руског произвођача, а за то је одговоран британски дизајнер Стив Матин, који је за Телеграф говорио о свом искуству и сарадњи с „Ладом“.

На питање да ли је имао неке дилеме поводом селидбе у Русију и сарадње с „Ладом“, Стив је рекао да се на тај потез одлучио зато што му се пружила прилика да на нечему ради од почетка.

Британски дизајнер, који је 18 година радио за „Мерцедес“ и четири године за „Волво“, каже да се посао редизајнирања једног од руских култних брендова не одбија.

„Размишљао сам да ли желим да дизајнирам 'ладе'. Али то је била фантастична прилика да ствари мењам. Веома ретко добијете такву прилику од неке компаније да промените све“, објашњава Стив.

Према његовим речима, од почетка економске кризе ситуација у „Лади“ није била сјајна, а у државној компанији „Автовазу“, која контролише „Ладу“, од 2008. године отпуштено је 22.500 радника.

Спас је стигао од државе позајмицом од око пола милијарде евра. Тада је одлучено да је потребна радикална промена. Посебно ако се има у виду да је руско аутомобилско тржиште велико, а да је за добру продају потребан нови аутомобил.

„'Лада' више не може да се узда у јефтиноћу својих модела. Руско тржиште постаје све захтевније и зато је велика промена била потребна“, наводи Стив.

Према његовим речима, дизајн раније није био битан у Русији. Подсећајући да су се раније збијале шале на рачун „Ладиних“ модела, Стив сматра да је том времену дошао крај.

„Сви знају како 'лада' изгледа, али никада нико није инсистирао на изгледу. То ће се у будућности променити. Концепт 'X-ray' је увид у то како ће руска кола изгледати у будућности“, истиче Британац.

„Баш зато сам и направио овако храбар дизајн са карактеристичним предњим делом. Сви ће у будућности моћи да, када погледају у ауто "X-ray", кажу: 'Ено нове ладе'“, каже Стив, додајући да је то утисак који је желео када је креирао нови руски бренд.

Први модели који ће вући порекло од концепта "X-ray" сићи ће са производних трака 2015. године.