Читај ми!

Заборавите на "4x4", време је за "6x6"

Теренске особине тенка, убрзање спортског аутомобила и луксуз и удобност лимузине – да, то може бити само „мерцедес G63 AMG 6x6“. Са ценом од 404.000 евра тренутно је најскупљи модел овог штутгартског произвођача.

„Мерцердес-Бенц" је представио своје ново монструозно теренско возило са шест точкова – прво такво још од модела који се правио за нацисте тридесетих година прошлог века.

Реч је о „мерцедесу G63 AMG 6x6", моделу базираном на икони међу џиповима, "G-Wagon"-у.

Просто је невероватно шта су Немци успели да споје: теренске особине тенка, убрзање спортског аутомобила и луксуз и удобност лимузине!

Следи податак који посебно фасцинира: од 0-100 километара на час треба му мање од шест секунди!

Да би му омогућили такво брутално убрзање, људи из „Мерцедеса" су заменили "G-Wagon"-ов стандардни 3-литарски дизел мотор 5.5-литарским V8 мотором са "twin-turbo" пуњењем.

Резултат који су добили је 536 коњских снага, за које никакав проблем не представља то што овај „шесточкаш" има 3,85 тона. Као ни дужина од 579 центиметара.

Занимљив је начин на који су описали његово „добро сналажење" у природи – „камените терене савладава агилношћу планинске козе, а гажење реке за њега је дечја игра".

Можда зато што има точкове од 37 инча.

„Свако ко буде испитивао његове теренске перформансе, биће импресиониран убрзањем попут катапулта које може остварити овај пикап тежак 3,85 тона", истиче се још у „Мерцедесовом" саопштењу.

Међутим, код њега је све масивно па и цена: 404.000 евра! То га чини најскупљим моделом у „Мерцедесовом" опусу и три пута скупљим од „претка", "G-Wagon"-a.

Биће произведен у ограниченој серији.

Очекује са да најпопуларнији буде на Блиском истоку, где ће продаја такође бити лимитирана, на око 30 примерака годишње. 

Теренац са шест точкова није први те врсте који је произвео овај баварски гигант. Између 1934. и 1939. године за немачку војску, тачније Трећи рајх, правио се "G4", возило спремно за највеће напоре мимо асфалта.

„Мерцедес" је произвео свега 57 комада, од којих је Хитлер поседовао осам. Био је њихов велики обожавалац и углавном су стајали по његовим дворцима широм Немачке.

За разлику од много млађег брата "G63 AMG", "G4" није имао погон на свих шест точкова, већ само на задња четири.

„Преживело" их је само три. Један је у власништву шпанске краљевске породице, у чијим рукама је завршио након што га је Хитлер поклонио генералу Франку 1939. године.