Електропунионице биће постављене дуж Коридора 10

Препрека Коридору 10 могао би да буде недостатак прикључака за пуњење електричних аутомобила. Тим поводом је на Сајму аутомобила организована трибина о развоју инфраструктуре до 2020. године.

Од Београда до Бара или Солуна могли бисте да се довезете својим аутомобилом, а да вас гориво кошта не више од четири евра, као три литра бензина. Под условом да се возите на струју и да имате где да допуните батерију. Министарка саобраћаја Зорана Михајловић најавила је да ће електропунионица ускоро бити дуж Коридора 10.

Привредна комора Србије има веће амбиције. Мисле да би Србија у наредне три године морала да изгради чак 1.000 пуњача.

„ПКС је преузео пуну одговорност за сабирање свих чинилаца универзитета, бизнис сектора, локалних самоуправа како би могао да покрене процес нове инфраструктуре за електрична возила у Србији и најважније је да се законски уреди регистрација и употреба електричних возила од стране грађана и привредних субјеката“, каже саветник председника за екологију и одрживи развој Привредне коморе Србије Синиша Митровић.

Дејан Илић, научник светског гласа и човек који већ деценијама у Немачкој развија батерије и електромобилне системе, упозорава да неће све ићи тако лако.

„Сигурно да каснимо, али то је ситуација у свету. Још има времена развити ту инфраструктуру. Најрадије бих нашу памет упутио на развој те инфраструктуре јер ми нисмо нација која треба да развија моторе и аутомобиле“, објашњава доктор Дејан Илић, председник Фонда за иновациону делатност Србије.

Садашња електромрежа има довољан капацитет, али мора се иновирати новим бројилима, новим трафостаницама и новим тарифама за пуњење електроаутомобила. У противном, струја за аутомобиле ће бити скупа, скоро као бензин. Због слабе мреже.

„Она је ван градова више оптерећена, ту нема капацитета, али ту пуњачи неће бити тако густо распоређени. Згодна околност је што у градовима постоји резерва у капацитету“, каже шеф службе за припрему нових улагања „Електропривреде Србије“ Владимир Шиљкут.

„Фолксваген“, који је на београдском сајму изложио „голф“ на струју, заинтересован је за постављање пуњача на јавним местима, а показало се да се нова технологија уводи брже него што су и највећи оптимисти предвиђали. Нуде и електровозила на кредит и лизинг, а продају их у окружењу, Албанији и Босни.

„У околним земљама постоји полиција која користи електричне аутомобиле, постоји електродистрибуција, која купује те аутомобиле и свима је јасно да је то будућност“, каже Дејан Ступар, директор продаје „Поршеове“ финансијске групације.

Електроаутомобили су тренутно скупљи од бензинских, а посебно у Србији. Модел који се у Београду продаје за 52.000 евра у Америци је 20.000 евра јефтинији, захваљујући нижим порезима и еколошким субвенцијама. Новац за субвенције прикупља се од еколошких такси које плаћају власници бензинских мотора.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 30. април 2024.
21° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво