Илон Маск - визионар будућности?

„Ако будућност не укључује нас, тамо негде међу звездама, за мене је то јако депримирајуће“, каже Илон Маск. Скоро па као по правилу, на нашој малој планети постоје две врсте људи - они који су материјално богати и они који су богати духовно (идејама), али врло ретко се те две ствари споје у једном човеку. Kада се то деси, човечанство добија свога хероја, човека који мења свет набоље. Животни пут таквих људи додатно је отежан конвенционалним и увреженим мишљењима околине која их не разуме.

Илон Маск је на самом почетку своје инжењерске каријере прележао те „мале болести“, осуде и неразумевања околине са којима су се суочавали сви визионари, од античке Грчке, преко Галилеја, Едисона и Тесле, до Стива Џобса. 

Све је почело од издавачке компаније „ЗИП 2“ коју је основао још као студент. Она је убрзо добила уносне уговоре за Њујорк тајмс, па ју је продао за 307 милиона долара, а у њу је уложио 28 хиљада долара. Са тим новцем основаће компанију „Пеј-пал“ и заувек променити финансије и трговину преко интернета.

Да би повећао број корисника, Илон се послужио једним триком. Сваки корисник који би отворио налог добио би 20 долара, а онда би добио још по 20 долара за сваког новог корисника којег би довео. Сума новца коју је потрошио на ове „бонусе“ износила је између 60 и 70 милиона долара. „Пеј-пал“ је 2002. године продат „иБеју“ за 1,5 милијарди долара.

Занесен књигама научне фантастике и путовањем у свемир, Илон 2002. године почиње да остварује свој дечачки сан о путовању на Месец, не марећи за новац и исплативост пројеката. Оснива компанију „Спејс икс“ која ће се бавити истраживањем свемира и припремом пројеката за свемирски програм путовања на Месец.

Пошто на слободном тржишту није могао да купи атомске ракете које су основа свемирског програма (због мале количине горива коју користе јер се покрећу нуклеарном фисијом честица) одлучио је да их сам направи. „Спејс икс“ је данас једна од водећих свемирских агенција у свету, са пројектима који су амбициознији и од Националне свемирске агенције Сједињених Америчких Држава.

„Тесла моторс“ је пројекат који је започео 2003. године и данас је водећа компанија у производњи електричних аутомобила. Занимљиво је да компанија послује у минусу због Маскове одлуке да намерно спусти цену возила и тиме их учини доступнијим просечном купцу.

Компаније држи све своје пројекте отвореним и доступним свима како би и други произвођачи могли да их користе, а све у циљу здравије животне средине и „зеленије“ будућности планете.

Маск и његова компанија „Солар сити“ други су највећи произвођач соларне енергије у Сједињеним Америчким Државама. Тренутно ради на већем броју пројеката вештачке интелигенције и саобраћаја будућности.

Његова компанија за путну инфраструктуру („Боринг“ у Лас Вегасу) гради сложену тунелску петљу, прву такве врсте у свету, којом ће се путници великом брзином возити у аутономним електричним аутомобилима.

Сврха подземних тунела је да се избегну саобраћајне гужве и омогући хиљадама електричних аутомобила да се под земљом крећу брзином од око 250 км/ч. Маск је заговорник идеја да је саобраћај будућности испод земље, а не изнад, како многи сматрају.

Схвативши да је све(т) маркетинг, Маск се често служи контроверзним изјавама, скрећући пажњу јавности на себе и своје компаније које представља.

Иако има велики број људи који оспоравају његов рад и идеје, једно му не могу оспорити - људи попут Маска, који верују у своје снове, „гурају“ овај свет напред. 

уторак, 21. мај 2024.
24° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара