Пронађена кост дивовског диносауруса тешка пола тоне

Научници су, на југозападу Француске, открили кост бутине дивовског диносауруса који је живео пре 140 милиона година. Стручњаци се надају да ће успети да реконструишу комплетан скелет животиње чије остатке су нашли.

Кост дуга око два метра пронађена је на локалитету Онжак Шарон, где је већ откривено 7.500 костију 45 врста диносауруса.

Тешка је око пола тоне, а припада сауроподу, који је насељавао мочварне пределе.

„Ова кост је огромна, и изузетно је очувана, инспирише на даљи рад", рекао је за The Local, кустос музеја „Ангулем“ Жан Франсоа Турнепис.

Осим бутне кости, волонтери који раде за Национални природњачки музеј у Паризу пронашли су и велику карличну кост у истом слоју земље, пише портал dailymail.co.uk.

"Ово је веома ретко откриће јер се велике кости временом фрагментирају и налазимо их у деловима. На овом примерку можемо да видимо чак и места где су били мишићи и ожиљци“, изјавио је палеонтолог Ронан Алин.

Палеонтолози раде на реконструкцији комплетног скелета диносауруса од остатака неколико примерака које су ископали на локалитету Онжак Шарон.

До сада је моделирано око 50 одсто конструкције.

недеља, 02. јун 2024.

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija