Гигантска девета планета заиста постоји?

Научници са Калифорнијског технолошког института тврде да имају новe доказе о постојању мистериозне девете планете на ивици нашег Соларног системa!

Гигантска девета планета заиста постоји? Гигантска девета планета заиста постоји?

Ледени џин, наводно, вреба из мрака са ивице система, далеко иза Плутона.

У чланку који су данас објавили у Астрономском журналу (Astronomical Journal), планету коју су једноставно назвали „Планета девет“ описују као пет до десет пута већу од Земље.

Ипак, аутори ове студије, астрономи Мајкл Браун и Константин Батигин, ниси планету посматрали директно.

Oни су њено постојање утврдили на основу кретања недавно откривених патуљастих планета и других малих објеката у спољашњем Сунчевом систему.

Та мања тела имају орбите које су под утицајем гравитације скривене планете – „масивног пертурбера“.

Астрономи указују да су „Планету девет“ дубоко у свемир можда некада давно избациле гравитационе силе Јупитера или Сатурна.

Ако „Планета девет“ постоји, велика је. Процењује се да има пречник најмање два до четири пута већи од Земљиног, што би је чинило петом по величини планетом у нашем систему, после Јупитера, Сатурна, Урана и Нептуна.

Међутим, на тако великој удаљености рефлектовала би тако мало сунчеве светлости да je не могу видети ни најјачи телескопи.

Потврда њеног постојања би дефинитивно реконфигурисала модел нашег система.

Види још