„Мекларен“ се опростио од модела P1

Из британског ауто-гиганта „Meкларена“ стигло је саопштење да је завршен 375. односно последњи примерак модела P1. Са њим је производња овог хибридног хипераутомобила „запечаћена“. Компанија је за крај медијима послала фотографије првог (сивог) и последњег (наранџастог) примерка P1.

„Мекларен“ се опростио од модела P1 „Мекларен“ се опростио од модела P1

Делимично и због популарности која је пратила њихов први серијски супераутомобил, легендарни F1, „Meкларен“ је много пре почетка производње продао свих 375 примерака P1, често спомињаног као један од три аутомобила из „светог тројства“, у које поред њега спадају и "Ferrari LaFerrari" и "Porsche 918 Spyder".

Дебитовао је на Салону у Паризу, као концептуално возило 2012. године, а у серијској варијанти у Женеви наредне године.

Одликује га 3,8-литарски твин-турбо V8 мотор, са 903 коњске снаге уз помоћ којих од 0-100 километра на час убрзава за 2,8 секунди. Максимална брзина му је 350 км/ч.

Једна од занимљивости у вези са овим моделом је и чињеница да не постоје два идентична примерка, јер је „Meкларенов“ МСО тим (Mclaren Special Operations) сваки од 375 аутомобила направио према индивидуалним захтевима будућег власника.

У нестварно чистим и уредним „Meклареновим“ производним погонима, за састављање сваког примерка требало је 17 дана, а поред 375 серијских аутомобила склопљено је 18 прототипа који су коришћени за потребе различитих тестирања, као и три претпродукцијска комада.

Сваки серијски модел састављало је 105 људи различитих специјалности, процес производње свих елемената аутомобила трајао је 800 радних сати, а због специфичних захтева око боје каросерије, процес лакирања појединих примерака трајао је чак пет дана.

У процесу развоја, тест прототипи су превезли 620.000 километара, што је довољно да се земаљска кугла обиђе више од 15 пута.

Чак 34 одсто укупно произведених аутомобила је своје власнике пронашао у Северној и Јужној Америци, 26 посто је завршило у европским гаражама, 13 посто у Африци и на Блиском истоку и 27 посто у азијским пацифичким земљама.

Портпарол компаније Вејн Брус каже да је преостало да направе још неколико комада тркачке верзије, P1 GTR, и да ће након тога модела у потпуности отићи „у пензију“.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 20. мај 2024.
18° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара