Читај ми!

За празнике никако не поклањајте новац и златне рибице!

С приближавањем новогодишњих и божићних празника све је већа и дилема око избора поклона, али оно што је сигурно је да, показује истраживање, треба избећи даривање готовине, златних рибица и соли или шампона за купање.

Да ли ће се поклон допасти ономе коме је намењен, много више зависи од пажње која се придаје приликом одабира поклона, него од његове цене, а давање новца може чак и да увреди, резултати су истраживања које је спровела компанија „Мастеркард“.

Истраживање којим је обухваћено више од 15.000 људи у 17 европских земаља имало је за циљ да открије шта људи воле, а шта мрзе при давању и примању поклона.

Готово трећина Европљана сматра да је новац као поклон знак непажње што може бити увредљиво, а једна од десет особа сматра да је то потенцијални разлог за свађу с вољеним особама, наведено је у саопштењу компаније „Мастеркард“.

Главни разлози због којих ће неко ценити поклон су разумевање онога шта прималац поклона заиста жели (87 одсто) и указана пажња (86 одсто).

Да цена поклона које добијају од драгих људи, уопште није битна сматра 97 одсто анкетираних.

Највише пажње куповини поклона у Европи придају Чеси – 91 одсто сматра да је пажња одлучујући фактор приликом одабира поклона.

Швеђани и Пољаци се највише стиде када купе поклон у који није уложено довољно пажње, док за лошим поклонима које су некоме дали, најмање жале Французи и Белгијанци.

Поклањање новца сматра се најнеприкладнијим у Шпанији (52 одсто) и Италији (45).

Готовина као поклон иницираће препирку код сваког четвртог становника Турске, више него у било којој другој европској земљи.

Поред новца, поклони које Европљани, такође сматрају последицом непажње, су златне рибице (52 одсто), кућни апарати (35), постељина (26) и козметички производи за купање (26).

Сваки четврти испитаник зажалио је што некада није придао више пажње одабиру поклона, а готово половина анкетираних изјавила је да је била разочарана када су примили непажљиво одабран поклон.

Истраживање је показало и да трећина Европљана почиње с куповином поклона месец дана унапред, а 45 одсто у потрагу за поклонима креће недељу дана или мање пре празника.

Поклон у задњи час чешће купују мушкарци него жене, а готово трећина испитаника верује да је то разлог што су примили непажљив поклон.

Најбољи у планирању празничне куповине су Британци, будући да 38 одсто поклоне купује чак месецима раније.

Истраживање је спроведено анкетом на интернету, од 1. до 15. октобра 2014. године.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 15. мај 2024.
17° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара