Читај ми!

Ворхолови омоти за албуме на изложби

Омоти албума са сликом банане, рајсфершлуса, Мерилин Монро, конзерве супе „Кембел“ и другим препознатљивим мотивима, које је Енди Ворхол направио за познате музичаре и бендове представљени су на изложби у Детроиту.

Поставка Уметничког музеја Кренбрук, која носи назив „Ворхол на Винилу: Омоти плоча, 1949-1987“, окупља 60 оригиналних омота за албуме, односно укупно 100, укључујући разне варијације у боји и величини.

Реч је, преноси АП, о највећој изложби аутентичних Ворхолових омота за плоче, међу којима су и три недавно откривена албума која досад никада нису представљена јавности.

Публика ће до 15. маја наредне године имати прилику да, између осталих, види омот за деби албум култног њујоршког састава „Велвет андерграунд“ из 1967. године, The Velvet Underground & Nico, са цртежом банане на белој позадини, као и омот албума „Ролинг стоунса“ из 1971. године, Sticky Fingers, који је познат не само по хитовима попут Brown Sugar и Wild Horses већ и по провокативном цртежу мушкарца у фармеркама.

Ту су још и омот за албум легендарног Каунта Бејзија из 1955. године на којем је Ворхолов први портрет једне славне личности и омот за албум Giant Size $1.57 Each из 1963. године са снимцима интервјуа познатих уметника који су заједно са родоначелником поп арта учествовали на једној изложби.

„Оно што је Ворхол видео као потенцијал у омотима за албуме је могућност да допру до обичних људи“, истакла је Лора Мот, кустос изложбе.

„Само је неколицина могла да поседује принтове, а још мањи број платна, али су зато милиони могли да купе плоче“, објаснила је Мотова.

Ворхолу се то искуство толико допало, да би често обилазио продавнице плоча, лутао између рафова, а када би му се допало оно што нека дискографска кућа ради, позвао би је без пардона и рекао: „Ја сам Енди Ворхол. Волео бих да урадим омот за једну вашу плочу“, испричала је Лора Мот.

Ворхол је до смрти, 1987. године, радио на омотима плоча.

Ово је и прича, како каже Мотова, о томе колико је Ворхол волео музику, а омоти су једино на чему је радио током целе своје каријере.

Имајући то на уму, организатори изложбе су део простора у музеју претворили у „кутак за слушање музике“, где посетиоци могу да преслушају 20 плоча на три грамофона.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво